09.08.2010

Løgn eller sannhet?



Bedre med et ærlig nei enn et falskt ja.
~ukjent

Det er bedre å være sannferdig og utskjelt enn løgnaktig og elsket.
~Berit Ås~

Løgnen er som en pil som hemmelig er skutt ut.
Men Gud vender pilen så den rammer bueskytteren selv.
~von Goethe~

En løgner tror man ikke, selv når han snakker sant.
~Cicero~

Jeg hater løgn!
Og blir ikke bare skuffet, men direkte lei meg
når jeg oppdager at noen lyver til meg!
Ikke alltid jeg viser at jeg har tatt noen i å lyve,
mens andre ganger klarer jeg ikke la være.
Andre ganger lar jeg den som lyver
få en sjanse til å "stå frem",
men jeg blir som oftest skuffet.
Og enda mer lei meg!!
Det er så unødvendig!
Jeg har mine egne svin på skogen,
det skal sies!
Men jeg har lært at det er ikke bare
den jeg lyver til som får vondt,men også jeg som løgner...
En løgn slår begge veier,
om ikke flere!
Dessuten varer konsekvensen av en løgn
utrolig mye lenger
enn om sannheten hadde kommet frem!

Finner ingen god måte å avslutte dette innlegget på...

Må rett og slett bli;
IKKE LYV TIL MEG!

Vær så snill!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar