25.12.2009

Den vakreste julen...

Nå lyser stjerner på himmelen
og jorden dekkes av snø,
og minner våkner til liv igjen
om julen slik den var før.
En vinternatt med levende lys
og lyd av julesang -
Den vakreste julen som jeg har hatt
var den jeg hadde som barn.

Hva julens hemmelighet betyr
kan et barnehjerte forstå,
for julen bringer et eventyr
til liv for alle små.
En vinternatt med engler i snø
og deilig duft av gran -
Den vakreste julen som jeg har hatt
var den jeg hadde som barn.

Nå lyser månen så klar og gul
og skaper stemning og fred,
og skinner på barndommens glade jul
der inni hjertet et sted.
En vinternatt med levende lys
og smak av søt marsipan -
Den vakreste julen som jeg har hatt
var den jeg hadde som barn.

En vinternatt med stille fred
og kirkeklokkernes klang -
Den vakreste julen som jeg har hatt
var den jeg hadde som barn.
~R.Løvland~






4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett