24.10.2010

Det begynner å bli kaldere
og en kjenner det river litt i nesa når en er ute.
Desto mer deilig er det da og komme inn igjen
og føle varmen slå i mot en!
Godt vær ute å sitte inne å fyre i!
Men det er vakkert og da, 
når en kikker ut og ser sola skinne
og det gnistrer fra trærne og plena i rimfrosten 
som har lagt seg på i løpet av natta!
Og det lukter så godt!!


Har fått pigger på Chrysler`n da,
så jeg kjører trygt til og fra jobb.
Volvo`n står der 
og venter på tur!
Dekka til den er hos de gamle,
og de står godt der, 
så lenge vi ikke skulle komme til å trenge to biler.
Men neida,
det gjør vi sikkert ikke!!! 
Det har jeg bestemt!
Men det er vel greit å få "skodd" Volvo`n også,
så jeg får vel stikke innom og hente de en efta etter jobb.


Unga har reist hjem i dag da, 
etter en ukes høstferie!
Kjenner jeg har mindre og mindre lyst til
å returnere de til faren...
Vil ha ungene mine selv!!
Savner dem så masse når de ikke er her,
og det å prates på telefonen er ikke det samme.
Men 
som noen sikkert sier/tenker;
Jeg kan for det selv som dro...
Og jada, 
jeg kan vel det!
Men det er like fordømt sårt uten dem her hos meg!!


Har nok å henge fingra i fremover likevel nå da.
Ped-studiet er i gang, og vi skal skrive gruppeoppgave nå før jul!
Det er vanskelig!!
Skikkelig!!
Det å finne en problemstilling er ikke gjort på 1-2-3!
Første året var jeg med på en nettgruppe, 
og alt samarbeid gikk over e-post, msn og sms`er..
Håpløst nesten,
når man var 4 stykker!
Så denne gangen har jeg etterlyst noen fra byen,
som bor her,
slik at vi kan møtes til kollokviegruppe lokalt!
Tror det er mye lettere å få ting unna da, 
for da blir det mer "gruppepress" liksom!!

Men det var denne problemstillingen da...
Skal forhøre meg litt i det pedagogiske miljøet jeg kjenner til,
så blir`e vel ei rå`!!

Alt ordner seg for snille piker, sies det!
Så jeg skal da vel komme langt jeg og...

Ha en fin uke!!



1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett