20.07.2009

Mitt liv!!

MTT LIV
(Rita Anne Berntsen)



Jeg skjelver
og rister,
jubler
og gråter.

Jeg er på vei
inn
i mitt liv.

Bare ett lite dikt jeg leste på nettet her forleden.. Det traff meg kan man si.
Jeg er jo på vei dit nå,-
inn i mitt liv..
Ikke bare livet som kona til *****,
mamma`n til *****
eller dattera til ******,-
men på tur inn i livet som er bare mitt!
Der jeg kan være helt og holdent meg selv, uten å måtte stå til rette for andre enn meg selv!
Jeg har ansvaret, jeg styrer skuta. Går jeg ut av kurs, har jeg ingen andre enn meg selv å klandre eller skylde på.

Likevel,- jeg har også ansvaret for å huske at jeg har unger..
Alt jeg gjør
eller ikke gjør
har uansett konsekvenser for de små menneskene mine...

Er jeg da på tur inn i mitt liv??
Eller lever jeg mitt liv for dem slik at de har noe å ta over den dagen jeg ikke lenger er?
Uten at de skal se tilbake og skjemmest over meg?
At det er noe tilbake til dem annet enn skam og en flau smak i munnen?
Noe de er stolte av å sitte og mimre om, og snakke om til egne barn?

Vanskelig!

Det er nok dette som er å være mamma..-


Og jeg elsker det!! Fullt og helt x 3...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar